PROGRESSIO PODLASIE

BIURO CONSULTINGOWE - PAULINA MASŁOWSKA

MiniPrzewodnik po naborze HoReCa – zapraszamy do lektury

Po więcej informacji, zadawanie szczegółowych pytań – serdecznie zapraszam do kontaktu ☎️telefonicznego – 513 830 210, 🗓️po wcześniejszym umówieniu się.

❗️Przypominamy, że biuro Progressio Podlasie oferuje klientom profesjonalny i całościowy proces przygotowania dokumentacji projektowej – od doradztwa, po opracowanie załączników, pomoc w kompletowaniu ofert, wysłanie wniosku i monitorowanie jego oceny. Zapraszamy do współpracy 👍

🔵❓Do kogo skierowany jest nabór?

Do konkursu mogą przystąpić mikro, małe i średnie firmy z branży gastronomicznej, hotelarskiej, turystycznej lub kulturalnej, które odnotowały przynajmniej 30% spadek obrotów w roku 2020 lub 2021 – lista kodów PKD kwalifikujących się w konkursie dostępna na stronie www.progressiopodlasie.pl w Aktualnościach.

🔵❓O jakie środki możemy się ubiegać?

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia to – 600 000 zł

Maksymalny poziom dofinansowania to – 540 000 zł

Minimalna kwota wsparcia nie może być niższa od 50 000 zł

Dotacja na inwestycje – musi wynosić minimum 70% kwoty wnioskowanego wsparcia

Dotacje na szkolenia i doradztwo – nie może przekroczyć 30% kwoty wnioskowanego wsparcia

🔵❓Jaki jest minimalny wkład własny?

Dofinansowanie nie może przekroczyć 90% kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia.

Ważne – im więcej wniesiemy wkładu własnego – tym więcej punktów otrzymamy:

📣co najmniej 10% ale mniej niż 15% – 1 punkt

📣📣 więcej niż 15% ale mniej niż 20% – 2 punkty

📣📣📣 więcej niż 20% ale mniej niż 25% – 3 punkty

📣📣📣📣 więcej niż 25% ale mniej niż 30% – 4 punkty

📣📣📣📣📣 więcej niż 30% – 5 punktów

🔵❓Jakie wydatki możemy finansować w ramach projektu?

⚙️👷‍♂️🪚🚜🧑‍🍳☀️🌳📈🖥️Komponent inwestycyjny:

– zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do wprowadzenia na rynek nowych produktów/usług

– roboty budowlane, w tym budowa nowych linii produkcyjnych

– inwestycje związane z zieloną transformacją, w szczególności zachęcające do zapobiegania powstawaniu odpadów, recyklingu/ ponownego wykorzystania odpadów oraz wdrożenia rozwiązań w zakresie energii ze źródeł odnawialnych

– działania związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w związku z koniecznością dokonania zmian procesów, sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa lub wzmocnienia odporności na wypadek kolejnych kryzysów w sektorze, w którym prowadzona jest działalność

👩‍💻👨‍💻✍️✍️Komponent szkoleniowy, doradczy:

– wydatki obejmujące podnoszenie/ zmianę kwalifikacji pracowników dzięki zapewnieniu szkoleń w zakresie nowych rozwiązań informatycznych, nowych technologii, analizy potrzeb klienta, zarządzania informacjami/ danymi, a także zarządzania ryzykiem,

– wydatki na wsparcie doradcze w zakresie realizacji przedsięwzięcia.

⏰⏰⏰⏰Czas trwania projektu – 12 miesięcy

❗️❗️❗️❗️Realizacja przedsięwzięcia nie może zostać rozpoczęta przed dniem ani w dniu złożenia wniosku

**** prosimy o nie kopiowanie treści i grafik niniejszego posta 🙂👍

Skip to content